Eerste dag!

9 februari 2014 - Rufisque, Senegal

Dag allemaal,

Na een lange vlucht vol luxe kwamen we aan in het warme (maar niet snikhete) Senegal. Na een uurtje wachten zagen we onze gastvader opduiken. We werden enthousiast ontvangen. Een hobbelige maar indrukwekkende rit door Dakar, gepropt in een overvolle taxi met valiezen, bracht ons naar Rufisque, waar we zullen verblijven.
In tegenstelling tot de gevel was onze kamer er wel deftig. Ook onze eerste Senegalese maaltijd ging vlot binnen. Kort daarna was de eerste stroompanne een feit! We waren uitgeput en wilden eindelijk gaan slapen maar ons dubbel bed liet dit niet toe, de lattenbodem brak door. Al gierend stormden ze onze kamer binnen om ons hulp te bieden, we hadden meteen onze entree gemaakt! Uiteindelijk vielen we in slaap in ons geïmproviseerd bed met creatief opgehangen muggennet.

De volgende dag konden we genieten van een verassend ontbijt met Nutella! Daarna gingen we voor het eerst de buurt wat verkennen, vele kindjes liepen ons tegemoet. We werden voorgesteld aan de buren, een huis vol kruipende baby's en geitjes! En tot onze grote verbazing ook Wi-Fi (wat een redding!).
We hielpen onze gastmoeder met boontjes doppen en konden daarna genieten van haar heerlijke kookkunsten! Nu genieten we even van het zonnetje om morgen hopelijk het ziekenhuis te gaan bezoeken waar we onze stage zullen doen.

Tot binnenkort,
Delphine en Floor (of 'blanke' Aïsha en Awa, zoals ze ons hier heten)

1. Josephine:
    9 februari 2014
    Oh Aïsha :D

Ik heb al veel aan je gedacht zus,
    jouw groot avontuur!
    'k Ben zo blij dat ik je zie lachen en hoor dat je het goed stelt!

we missen je
    xxx
  2. Pa en ma:
    9 februari 2014
    hoi,
    leuk te zien en te horen dat jullie je eerste dagen goed zijn doorgekomen. Geniet maar en probeer ook wat bij te leren...

pa en ma xxxxxxx
  3. Sofie loontjens:
    10 februari 2014
    hey delphine , veel succes ginder met jullie afrika-avontuur. leuk dat wij van hieruit jullie avonturen kunnen volgen.ik zal regelmatig eens op jullie blog kijken. veel plezier en let toch maar goed op. {en laat je niet inpakken van ne neger he want ge weet wat ze daar over zeggen he;-) }allez succes en ik kijk al uit naar een fotootje met een pasgeboren petoetje
  4. Pa en ma:
    10 februari 2014
    hoi,
    een neefje van pascal zit in Oeganda en heeft ook zo'n blog. Ik laat jullie hier de snelkoppeling na : http://grietenlotte.wordpress.com/2014/02/09/6-tot-9-februari/
    Ik denk dat ze in Gent vroedkunde studeert
    Dikke knuffel, pa
  5. Maëva en Cilou:
    11 februari 2014
    Oh, meid, je straalt daar zoveel als hier! Super om te zien dat je het goed stelt <3
    Dikke zoen
  6. Dewaele Els:
    11 februari 2014
    Ik ben blij dat ik jullie verhaal kan volgen en zie er al naar uit om jullie achterna te komen in de paasvakantie
    Veel plezier en geniet van ieder moment
    groetjes Els
  7. Marie schotte:
    12 februari 2014
    Dag Floor en Delphine!
    Geniet van ieder moment in Afrika...met volle teugen.
    Dikke zoen
    Martine van tmoederhuis in Knokke!!
    xxx